Liever telefonisch contact?   088 512 40 00

Haal het beste in huis

Vragen en antwoorden

  • Als de hulp vakantie heeft of ziek is, krijg ik dan vervanging?

    U krijgt in principe altijd vervanging. Soms lukt het niet op dezelfde dag. U krijgt een voorstel voor een ander moment. 

    Zodra u weet dat u een bepaalde dag of periode geen hulp nodig heeft, verzoeken wij u dit telefonisch door te geven. Dit kan via telefoonnummer 088 512 4000. Wannneer u meer dan 24 uur van tevoren afzegt, worden er geen kosten in rekening gebracht.

  • De hulp heeft wat gebroken of beschadigd. Wie gaat dat betalen?

    KwadrantGroep Huishoudelijke Hulp heeft een verzekering afgesloten. Er geldt een eigen risico van € 50,00 per gebeurtenis. U kunt hiervoor contact opnemen met uw relatiemanager via het telefoonnummer 088 512 4000.

  • Heeft KwadrantGroep Huishoudelijke Hulp een wachtlijst?

    Nee, we hebben geen wachtlijst. Wanneer uw aanvraag binnen is, nemen wij contact met u op om de hulp op te starten.

  • Hoe vraag ik huishoudelijke hulp aan?

    U kunt bij het WMO-loket van uw gemeente een indicatie aanvraag voor huishoudelijke hulp indienen. De gemeente beoordeelt of de hulp die u vraagt noodzakelijk is. Als dat zo is, stelt de gemeente een indicatie op en vergoedt de gemeente de kosten. De gemeente bepaald welk type huishoudelijke hulp u krijgt en hoeveel. U kunt zelf aangeven of u de Zorg in Natura (ZIN) wilt ontvangen of via Persoonsgebonden Budget (PGB).

  • Ik heb geen indicatie gekregen. Kan ik toch huishoudelijke hulp krijgen?

    Ja, wanneer u niet over een indicatie beschikt kunt u particuliere hulp inschakelen.

  • Kan de huishoudelijke hulp mijn eten ook opwarmen?

    U kunt hiervoor een indicatie aanvragen bij de gemeente. Wanneer deze indicatie bij ons binnen is, verzorgt KwadrantGroep Huishoudelijke Hulp het opwarmen van eten of het klaarzetten van de broodmaaltijd. 

  • Kan iemand mij helpen om huishoudelijke hulp aan te vragen?

    Jazeker. Wij helpen u graag. U kunt hiervoor het aanvraagformulier invullen of bellen met 088 512 40 00.

  • Komt er eerst een intakegesprek met de organisatie bij mij thuis?

    Nee er komt geen intakegesprek bij u thuis. Onze website is erg uitgebreid, duidelijk en overzichtelijk. Op de website vindt u een aanmeldingsformulier hier op kunt u precies aangeven wat uw wensen zijn. Zodra wij uw opdracht binnen hebben neemt een medewerker van kantoor telefonisch contact met u op om de dingen door te spreken. Mocht u dan als nog graag een intakegesprek bij u thuis willen hebben dan kunnen wij in en tegen een vergoeding bij u thuiskomen.

  • Mag ik de hulp een huissleutel meegeven?

    Liever niet, u kunt gebruik maken van de mogelijkheid om een sleutelkastje te laten plaatsen. Dit kunt u regelen via uw huisarts, thuiszorg of het  Hulpmiddelencentrum.

    Mocht dit om een of andere reden geen oplossing voor u zijn, dan kunt u in noodgevallen de sleutel aan uw hulp meegeven. Hiervoor kunt u de sleutelverklaring die in uw zorgmap zit invullen, ondertekenen en naar kantoor toe sturen.

  • Mijn indicatie is bijna afgelopen, wanneer moet ik een herindicatie aanvragen?

    Iedere gemeente hanteert haar eigen regels. Meestal moet er 6-8 weken van tevoren een herindicatie worden aangevraagd.

  • Waar kan ik terecht met een klacht?

    Heeft u een klacht over KwadrantGroep Huishoudelijke Hulp? Blijf er niet mee zitten. Wij horen graag wat u van ons vindt. Uw opmerkingen zorgen er voor dat we de kwaliteit van onze zorg- en dienstverlening kunnen verbeteren. Samen werken we aan de beste huishoudelijke hulp. Lees op onze pagina klachtenprocedure meer over onze klachtenprocedure.

  • Wat kost huishoudelijke hulp via de WMO?

    De overheid heeft bepaald dat u voor de meeste vormen van thuiszorg een eigen bijdrage betaalt voor elk uur dat u zorg krijgt. Deze bijdrage is afhankelijk van uw inkomen. De berekening hiervan gebeurt door het Centraal Administratie Kantoor (CAK) in Den Haag. Dit kantoor stuurt u elke vier weken een rekening voor uw eigen bijdrage.

    Op de website van het CAK berekent u uw eigen bijdrage. Voor alle vragen over de eigen bijdrage belt u met de CAK-infolijn: 0800 1925. Dit gratis informatienummer is op werkdagen bereikbaar van 08.00 tot 18.00 uur.

  • Wat moet ik doen wanneer ik het niet eens ben met de indicatie?

    Sinds 1 januari 2007 is iedere gemeente verantwoordelijk voor de indicatie. Wanneer u het niet eens bent met de indicatie kunt u een bezwaarschrift bij de gemeente indienen.